شروع کار زنبورداری (بخش دوم) - مناسب زنبورداران مبتدی

اگر فکر نگه داشتن زنبورهای شخصی برای شما جذاب است ، در ادامه مطلب همراه ما باشید . ما اصول اولیه زنبورداری را برای افراد مبتدی توضیح خواهیم داد ، اگر شما به دنبال شروع یک تجارت با فروش عسل و سایر محصولات زنبور عسل هستید و یا این حرفه را جهت سرگرمی خودتان بخواهید باید اصول اولیه نگهداری آن را یاد بگیرید  یادگیری نحوه نگهداری زنبورها بسیار ساده است.

برخی از فاکتورها را باید قبل از شروع زنبورداری در نظر بگیرید ، بنابراین قبل از شیرجه رفتن ، تصمیم نهایی خودتان را بگیرید که آیا نگه داشتن زنبورها برای شما مناسب است یا خیر؟


مرحله اول : درباره همه زنبورها مطالعه کنید.
کتاب های زیادی در مورد زنبورداری وجود دارد ، و یادگیری همه چیز در مورد این حشرات کوچک شیرین می تواند به شما کمک کند. تا آنجا که می توانید بخوانید تا سردرگم نشوید و سرآخر نا امید از شروع رنبور داری!! با مطالعه تجارب دیگران بدون آزمون خطا می آموزید که چگونه زنبورها را نگه دارید؟

جهت شناخت بهتر زنبور عسل مطلب "زنبور عسل را بهتر بشناسیم (بخش اول)" و "زنبور عسل را بهتر بشناسیم (بخش دوم)" سایت را مطالعه فرمایید.


مرحله دوم : باید یاد بگیرید که چگونه زنبورها عسل درست می کنند؟
قبل از پرش و شروع به سفارش لوازم ، بیایید قدمی به عقب برداریم و دقیقاً بفهمیم که یک کندو چگونه کار می کند و زنبورها چه کاری انجام می دهند؟!

 زنبورها در طبیعت لانه می سازند ، به سمت گل پرواز می کنند و شهد را استخراج می کنند ، سپس شهد را به کندو و شانه برمی گردانند ، کندو جایی است که  آرام آرام عسل تولید می شود...


مرحله سوم : با سازمان های زنبورداری محلی خود ارتباط برقرار کنید.
در زنبورداری ، برخی از جزئیات می تواند مختص منطقه محلی شما باشد.

اصل اولیه شروع زنبورداری میگه : اگر منابع محلی قدرتمندی برای مطالعه و کسب تجربه داشته باشید ، موفق تر خواهید بود: مثلاً شخصی در اطرافتان باشد که هر از گاهی بتواند کندوی شما را چک کند یا به شما کمک کند در صورت نیاز ملکه کندوی خود را پیدا کنید .

پس به انجمن زنبورداری منطقه خود مراجعه کنید و به جلسات آموزشی آنها بروید. با مسئولین صنف زنبورداری منطقه خود آشنا شوید آنها می توانند در شروع کار و اولین فصل کاری به شما کمک زیادی کنند.


مرحله چهارم : بیاموزید که چگونه زنبورستان خود را راه اندازی کنید.
برای نگه داشتن زنبورها به زنبور عسل احتیاج دارید. در طبیعت ، زنبورها کندوی مخصوص خود را می سازند ، معمولاً در یک تنه درخت توخالی یا مکان یا پناهگاه دیگری ، آنها می توانند در هر جایی باشد. به عنوان یک زنبوردار مبتدی ، یک کندوی دست ساز - چوبی کف بسته - را برای زنبورهای خود تهیه کنید تا بتوانید به حفظ کلونی کمک کرده و به راحتی برداشت عسل را انجام دهید.


مرحله پنجم : درباره وظایف یک زنبوردار در فصول مختلف بیاموزید- تقویم زنبور داری داشته باشید.
چه چیزی در مراقبت از زنبورهای شما نقش دارد؟ تقریباً مانند باغبانی ، کارهای زنبورداری برحسب فصل تقسیم می شوند . بهترین زمان برای شروع کار زنبورداری فصل بهار است به طوری که زنبور ها زمان کافی برای ساخت ، ریختن نوزادان (تولید مثل) ، افزایش تعداد و ذخیره عسل قبل از شروع زمستان را داشته باشند.

جهت مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آنها کلیک نمایید.


مرحله ششم : وسایل زنبورداری خود را خریداری نمایید.
برای شروع زنبورداری به چه چیزی نیاز دارید؟ درباره وسایل ضروری و کارهایی که باید انجام دهید بیاموزید. به یاد داشته باشید: از حجم کوچکی شروع کنید ، که اگر بعداً نظر خود را در مورد زنبور داری تغییر دادید متحمل ضرر زیادی نشوید . برخی از لوازم را بهتر است به صورت حضوری خریداری نمایید.


مرحله هفتم : زنبورهای عسل خود را سفارش دهید.
هنگامی که شما وسایل خود را خریداری کردید و دانش شروع زنبورداری را یادگرفتید ، زمان آن رسیده که زنبورهای خود را سفارش دهید احتمالا در مورد انواع مختلف نژاد آن دچار سردرگمی خواهید شد که با مطالعه مطلب "نژاد های معروف زنبور عسل Apis mellifera" می توانید تصمیم درستی گرفته و انتخاب مناسبی داشته باشید. .

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر مطلب "تقویم جامع زنبورداری برای فصول مختلف سال" را بازدید فرمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مطلب "یک کندوی عسل برای خودت داشته باش!" که مقدمه شروع کار زنبور داری هست بازدید نمایید .

 

منبع : ترجمه اختصاصی از www.thespruce.com

, , , , , , , ,
  نظرات
  • ناهید پیری

    سلام وقت بخیر  تمایل دارم در زنبورستانی کار کنم میتونید کمک ام کنید

    پاسخ در تاریخ(۱ دی ۰۰، ۱۰:۵۴) : سلام وقتتون بخیر در خدمتتون هستیم .
  • ناهید پیری

    سلام وقت بخیر  تمایل دارم در زنبورستانی کار کنم میتونید کمک ام کنید

    پاسخ در تاریخ(۱ دی ۰۰، ۱۰:۵۵) : سلام وقتتون بخیر در خدمتتون هستیم .
  • بهروز

    برای خرید وسایل در تهران جایی رو میتونین معرفی کنین

    پاسخ در تاریخ(۱۸ تیر ۰۰، ۱۵:۳۰) : متاسفانه در تهران جایی رو سراغ نداریم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">